onsdag 10 december 2008

Onsdageftermiddag med mycket på gång

Då var mer än halva arbetsveckan gjord, skönt =)
När jag kom hem idag var det dax för bak av mitt julbröd, Prästgårdslimpor, det blir sex stycken på en sats. Jag brukar baka sex sju satser. Det finns ingen bättre present till vänner och bekanta, om de får säga det själva ;). Under tiden som brödet jäste satte jag pepparkaksdeg. Efter det var det dax att göra en janssons frestelse till tjugo personer, till julbordet i församlingshemmet imorgon. Under tiden gned jag in skinkan i socker och saltlösning, för att sedan stoppa ned den i saltlaken jag kokade igår.

Sitter just nu och pustar ut med en kopp kaffe=)
Maken har åkt och hämta dottern vid tåget, hon ska vara hemma till söndag kväll =))

Piffar nu till lite i köket så det är fint när dôtera kommer hem!

Idag har det varit en härlig dag i skolan, med många bra samtal med elever, det är då man känner att det finns inget bättre jobb =). Det är vad jag lärt mig idag, ta vara på de stunder som som verkligen flyter åt rätt håll... =)

Inga kommentarer: