onsdag 27 april 2011

Mycket sen sist..eller??

Då har påsken försvunnit...men det är fortfarande goa dar kvar, man känner sig så lätt till sinnes när solen skiner och värmen verkligen värmer upp allt. Jag har verkligen njutit av en helt underbar ledig vecka. Har hunnit hälsa på mamma och hjälpa henne med diverse saker, varit i Växjö och hälsat på döttrarna, ja jag tog även de två av tre som var där. Den tredje fick fira påsken med pojkvännen i Växjö. Det klarade hon av på ett mycket bra sätt, även de har njutit av väder och utevistelse, har jag sett via bildbevis
Jag har varit mycket dålig på att uppdatera bloggen, men har liksom inte haft något att skriva så mycket om, korta meddelande via fb och twitter har fyllt det jag vill dela med mig om. Men nu kommer iaf en liten sammanfattning av dryga två veckor.



  • Vi vet fortfarande inget om familjen Sharifov...men antagligen får de stanna.
  • Fick ett positivt besked precis när jag började påsklovet....kommer mer sedan....
  • Har sökt till utbildningar, Data och kommunikation nätbaserat från KTH och entreprenöriellt lärande i skolan, nätbaserat från Jönköping. Den första kursen är vi några på jobbet som sökt till. Ska bli kul att jobba ihop om detta. 
  • Badat för första gången för i år =)
  • Skärtorsdag åkte vi till Falkenberg, med två döttrar. Vi hade mys med god mat och vacker solnedgång. De begav sig hemåt på långfredagen.
  • påskfirande både i Falkenberg och hemma i Danhult,. Långfredagen med svägerska och "nya" svågern. Det var så fint väder, vi började kvällen med en drink i solnedgången på Falkenbergs Strandbad:s terass...härligt! Sedan blev det grill och annat gott på Fåborgsvägen. Fick förresten veta varför det heter Fåborgsvägen. Det finns en vänort till Falkenberg i Danmark som heter Fåborg. Det berättade vår svåger, kul kuriosa.
  • Promenaderna på morgonkvisten har börjat...underbart att  gå och njuta av skir grönska och fågelsång =)
  • Läser mycket bloggar och tweets om skolan. Det är många som gör sina röster hörda...men det är samtidigt bara de som håller på med sociala medier man hör. Lyssnade och såg på Tweetup-när twittrare möts irl, för ett par veckor sedan. Det var intressant att både höra och se de människor man bara läst vad de skrivit. Jag tror att det är viktigt att vi som är bekväma med sociala medier verkligen sprider ut vad vi läser även till dem som inte ser vad som skrivs. Det finns så oerhört mycket kunskap hos alla som jobbar/jobbat i skolans värld som kan förmedlas. Det kan inte bara handla om IT och datorer det finns så mycket mer som kan lyftas fram som bra händelser i skolan. Det har startat en ny blogg som lyfter skolans positiva sidor...vilka är många. Skollyftet är det passande namnet =) 
Planerar i nuläget mycket för den kommande studentfesten...tror att jag lejer bort fönsterputsning till någon villig person =) Kommer att fixa trädgård och städa inomhus samt försöka att göra så mycket av maten själv...som möjligt. Det som oroar mig lite är att min hjälpreda vid dessa tillfällen tidigare har flyttat till Vasa i Finland...lite långt att komma för att hjälpa oss under 1 dag. Men jag har någon månad på mig att fixa någon annan som kan tänka sig att ställa upp den 1/6.
    Med andra ord så leker livet just nu




    Firade 25 årig förlovningsdag igår...tiden går så fort när man har roligt...för de mesta. Om 5 veckor är det dags för silverbröllop, usch vad det låter gammalt ; )

    4 kommentarer:

    anna-lena sa...

    Visst har jag saknat dej på bloggen, men vet att du alltid dyker upp igen. Och visst har man ett härligt liv, när man har tiden välfylld hela tiden.
    Morgonpromenad är inte att tänka på för min del, men kvällspromenad det går bra, det också.
    Fortfara´nde dålig på Twitter ... det kan bli lite mycket ICT ... men det beror väl på vem man valt att följa.
    Dina utbildningar låter riktigt roliga, kanske man skulle kolla ev. restplatser i höst. Det mesta funkar ju är det är nätbaserat. Ha det bra tills vi ses/hörs här igen!

    Unknown sa...

    Välkommen tillbaka! Saknat dig på bloggen, men vi hörs ju på Twitter ibland. Kan bli mycket IKT, men det beror på att jag valt att nästan bara följa skolrelaterade twittrare.

    Har också säkt en webbaserad utbildning på KTH, Digitala kompetenser och lärande. Fick nys om den via Twitter och slängde in en ansökan i verkligen sista minuten.

    Ha en trevlig helg!

    Bodil sa...

    Tack för snälla ord. j, jag kommer tillbaka och skriver om stort och smått =)
    Kul med utbildningar, hela livet är ett lärande...så är det ju.

    Heidi sa...

    Med tanke på hur välomhändertagen hjälpredan (som flytt till Finland) blev senast så är det riktigt synd att jag inte kan hjälpa till med studentfesten. Men jag sänder dig en tanke och vet dessutom att du är helt fenomenal på att ställa till sådana där kalas. Varma kramar! Ps. Synd att du ska ta paus nu när jag äntligen hittat till din blogg ordentligt. Men en paus är ju inget permanent tillstånd :)