måndag 3 mars 2014

Skickat iväg rapporten idag =)

Vi har suttit i drygt tre dagar och jobbat med sammanställning och skrivandet av rapporten till skolinspektionen, men nu är den ivägskickad  =)
De kommer att besöka mina enheter i april och maj så innan dess ska de ha läst igenom det jag skickat in.
Det som var intressant var att idag när vi fyra rektorer, som jobbat tillsammans med våra rapporter, träffades sa jag att jag har inte varit så trött en helg på mycket länge och de andra höll med, vi hade varit helt slut alla fyra i helgen. Det tyder väl på att hjärnan har gått på högvarv under de dagar vi satt och jobbade. Vi är ett gott gäng som trivs bra ihop och kompletterar varandra bra, som ett team ska göra. Kan även lova att det är många skratt som hörs när vi träffas, det spelar ingen roll om vi jobbar hårt ihop eller har andra saker som vi ska göra tillsammans. Så min filosofi om att en dag på jobbet utan att jag fått skratta, är en bortkastad dag, har jag inte behövt uppleva än. Tack och lov!

I morgon är det lärgrupper på schemat, kommer att skriva mer om det då. En mycket bra form av kompetensutveckling.

Det bästa med måndagskvällen är att gympan är gjord och att jag just nu avnjuter gott kaffe med tilltugg samtidigt som jag ser på en mycket bra serie. Tjockare än vatten. Gillar helt enkelt måndagskvällar. Over and out =)


Inga kommentarer: