måndag 16 november 2009

Måndag med allt vad det innebär =)

idag har det varit en ganska vanlig dag, förutom att jag fick åka hem tidigare än jag brukar,  från jobbet. Det berodde på att jag jobbat för en kollega som var sjuk i förra veckan, och vi ska helst ta ut den ledigheten inom en vecka. Jag valde bort en konferens med mitt arbetslag, annars har jag inte någon möjlighet att plocka ut tid...det är ju lektioner ända fram till slutet på alla andra dagar. Men det var skönt att komma hem tidigare en måndag, annars är det bara att äta en frukt och sedan bege sig till gympan. Idag kom jag hem innan mörkret kom och jag hann dessutom med att jobba hemma en stund =)

Helgen passerade fort, på lördag konsert och på söndagen åkte jag och två av döttrarna till Segerstads julmarknad. Där blev det inköpt lite gott bröd och julaost, bl.a. Men jag fick lite idéer om julgåvor som är lätt att fixa...om man får tiden, eller rättare sagt om man tar tiden...

Annars är det lite upp och ned med bekymmer av olika slag...det är ju tur att det inte är samma bekymmer man har jämt...Men även dessa problem kommer att lösa sig med tiden, det är jag säker på...
Har även fått tråkiga besked om en nära vän som blivit sjuk och ska till Linköping för mera kontroller, Vår tankar är hos den familjen...

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, visst är det bra att de avlöser varandra liksom, bekymren;) Alltid är det något, sa han som såg Åmål.
(skojar bara, men är samtidigt lite allvarlig)

SKönt att få komma hem lite tidigare från jobbet:)
Kram Lallis