tisdag 10 november 2009

Turnerande tisdag

Idag har det varit en dag då jag åkt hit och dit. Började med att arbeta mina timmar på skolan, sedan blev det kompetensutveckling i Falkenberg. Där jag fick visa upp vad jag hade gjort med datorn i hkk. Det var skoj att höra vad alla de andra hittat på för utvecklande med sina datorer till eleverna. Nu har vi fått idéer som tar oss högre upp i trappan av nivåer. Vi har inte datorn längre som ersättning av andra verktyg, utan det har gett oss andra infallsvinklar och möjligheter. Tack för det it-pedagoger.

Jag fick smita därifrån lite tidigare för jag skulle medverka i en frågesport, det fattades en i laget från vår kör. Det var fyra lag som var i final och det var en jämn match, vi förlorade med två poäng. Men vad roligt och vad mycket man fick lära sig =) Nu kommer jag ihåg vad de tre musketörerna heter, och att Varbergs fästning började byggas på 1200-talet, att blandningen av vermuth och gin blir dry martini, vad relativitetsteorin är mm, mm. Vi hade riktigt roligt med bra musik och fin underhållning. Det var över tre hundra åskådare på plats...så nu är man en riktig kändis =))

Nu är det dags för bädden. jag ska vicka för en kollega i hkk i morgon så tar Stina mina lektioner med  mina sva-elever. Hon har gjort det tidigare och då tror jag att även hon bestämde sig för att läsa till lärare...i alla fall säger hon det i nuläget...men det kan ändras många gånger.

Vi har nog börjat känna av influensan på skolan nu...två lärare och ett antal elever som är sjuka...så nu vickar vi för varandra...pengarna är slut så det blir inte mycket folk som kommer utifrån.

2 kommentarer:

anna-lena sa...

Frågesport - det är kul - det tycker jag också.... Vad kul att tävla så i lag!
Är nyfiken på vad du jobbat med på datorn - och nya infallsvinklar som IT-pedagogerna gav. Är det något du kan dela med dej?

Unknown sa...

Frågesport är kul. Har varit med i Jeopardy två gånger. Tävla i lag verkar var jätteroligt. Vem ordnar sådant?

Vi är förskonade från influensan - än så länge är bäst att tillägga. På andra skolor är det många borta. Vikarier utifrån? är inte de utrotade än?