onsdag 4 november 2009

Vecka 45...och gran finnes klädd och färdig...!!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Tiden har använts till annat. Jag hade en hel vecka ledigt, förra veckan, och då hade jag fullt upp med saker hela tiden. Men det var saker som jag valde själv att göra, och då blir det roligt att göra dessa och man känner sig inte stressad.

Jag städade garderober, och jag kan säga att nu slängdes/skänktes det mycket. Varför sparar man saker som man tror ska bli så moderna så man tror att det ska användas igen? Nu tror jag inte det längre!!

Jag tog i samma veva tag i min stryktvätt, det blev även en hel del saker som manglades. Varför gör man inte det oftare? Så fina som lakanen blir när man gjort det! Så nu blir det manglade lakan om man skulle råka sova över hos oss ; )

En dag shoppade jag och Moa loss i Götet, det var inte tråkigt det heller...
Jag hittade ganska mycket som passade mig, mest tröjor och tunikor, vilket används flitigt just nu =)

En av dagarna kom det trevligt besök hit, mina bloggvänner kom och tittade till mig och såg hur jag bor.
Det är fantastiskt att träffa dessa två människor, som jag för ett år sedan inte hade en aning om att de fanns.
Vi har hela tiden något att prata om, mycket kanske handlar om vårt yrke, alla tre är lärare. Men vi hittar även många andra saker som vi diskuterar och ger/får tips om. Det är otroligt givande att träffa så kunniga och trevliga människor. Tack kära ni!! Vi ses nästa lov också, hoppas jag. Till sommaren har vi ju eventuellt planerat in även våra män i träffen. Spännande!

Helgen försvann även den i ett nafs...svägerskan på besök, god släktmiddag och körsång i två kyrkor. Ja, jag hann med en hel del under helgen, allt var roligt att göra.

När skolveckan sedan drog igång i måndags var jag redo och utvilad, ville verkligen träffa mina elever. Jag mötte två av killarna precis när jag kom in på skolområdet, de kom springande och hade leende i ansikte och skrek- Hej Bodil, hur har lovet varit. Mitt har varit bra, sa de i kör, innan de försvann bakom hörnet. Visst blir man glad av ett sådant välkomnande? Den stora diskussionen i början på veckan var om de ska ta vaccinationen med oss på skolan eller om de gör det med familjen? Det börjar närma sig nu, jag skulle ha tagit den idag, men fick då veta att vaccinet tillfälligt är slut, kommer nytt på måndag. Men då vill jag inte ta det, för då har jag gympan på kvällen, och den vill jag inte missa. Vi har fått besked om att de som tagit sprutan inte bör vara med på gympan samma dag eller dagen efter, så då får jag väl rätta mig efter det också.


Idag slutade jag tidigt, gör alltid det på onsdagar, så då kände jag för att baka lite när jag kom hem. Gick in på sidan "Dagens muffins" och hittade två spännande recept. Båda blev goda, men jag har en förkärlek till havregryn så muffinsen med det i blev favoriten. Nu är det tv som gäller. Tänker se den nya thrillerserien, som dessutom är svensk. Den verkar spännande tycker jag.

Granen finnes hos grannen =)

2 kommentarer:

anna-lena sa...

Din blogguppdatering funkar - men inte Ingas. Men nu har jag hittat henne igen....
Har tänkt mycket på hur kul det var i torsdags.... Och just detta att man bara hittar varann - så där. Otroligt!
Har just stickat en mössa efter din systers beskrivning. Blev lite i minsta laget - men jag ser den genialiska idén och kan utforma mössor som jag vill efter det.
I morrn ska jag ta och baka muffins också - mjag som vill att det ska finnas fika på fredagar. Efersom ingen annan på skolan bryr sig, så får jag väl fixa då....
får nog bli havremuffins...
Visst är det kul att vara uppskattad av sina elever! För mej är det viktigare än att vara uppskattad av vuxna.... : ))

bollebygdsbo sa...

Hos "Italienarna" eller......?

Så bra att Anna-Lena kommit på det där med finurligheten i mössfixandet. ;))