torsdag 29 juli 2010

Torsdagsfixande

Än har det inte blivit Bodil i blåbärsskogen =)

Är nu tillbaka på ett hastigt besök i Danhult. Bakar och fixar lite andra praktiska saker innan vi drar oss till kusten igen i morgon bitti. Vi har haft några sköna dagar vid havet, och allt vad det innebär med sol och bad, samt umgänge med semesterfirare i släkten. Mer av den varan kommer det att bli under fredag och lördag. Kul!

Igår var vi på räkfrossa på Strandbaden, vad vi åt av dessa havets läckerhet!! Det var superfrächt och gott alltihop. Att vi sedan fick en strålande utsikt över havet i solnedgången gjorde inte saken sämre precis... Det kändes som man var på ett fartyg och åt buffé =) När maten var uppäten var det dags för schlagerquiz vilket höjde stämningen ytterligare, jag trodde att jag kunde en schlagers..men vi var inte alls så bra som de lagen intill oss var. Man tävlade bordsvis, och då vi bara var två stycken halvgamla stofiler hade vi inte någon chans att komma på en bra placering, så då valde vi att lämna stället och cykla i den underbara kvällsluften i stället. Det var helt ljuvligt varmt och nästan magiskt, man njöt för fullt och tänkte att det kan vara sista kvällen vi har det så fint vädermässigt. Men man vet aldrig, värmen kanske kommer igen tittar man på kartans över världens väder så är det riktigt varmt på många ställen...
Stina utanför det universitetet som ska bli hennes hemvist

För alla er som inte läser fb måste jag tala om att vi blev bestulna på två cyklar i lördags natt!!
Moa med tre kompisar skulle cykla in till stan och gå på Bratt, men där var det en timmes kö, så de valde att åka ut till Strandbaden i stället...på de två timmar som de var inne och dansade blev tre cyklar bortforslade. De gick en runda och tittade om de kunde se någon av cyklarna och då hittade de den gamla cykeln som vi ärvt efter en faster till honom. Tack och lov att de hittade den rariteten!!! Min fincykel hade tjuvarna bara vänt upp och ned på och gjort så att det inte gick att cykla utan att åtgärda vissa saker, fråga mig inte om vad för det fixade en kille intill Moa på natten. Men två cyklar var jag ute och letade efter när de kommit hem, vid halv fem. Trots en cykeltur på dryga timmen, till både campingar och uteställen, hittade jag inga cyklar. Men nu är de anmälda som stulna och så vi får klara oss med två stycken i nuläget. alla cyklarna var låsta, men nu har jag köpt lås som man brukar ha på mc...hoppas att det hjälper =)

På lördag ska vi gå och lyssna på Lisa Nilsson, det ska bli kul tycker jag.

Nästa vecka kommer jag att vara hemma i Danhult, för nu vill det till att börja komma in i riktiga vanor igen...börjar jobba den 11. Men jag tycker att det ska bli riktigt kul att träffa alla och sätta händerna i nya saker.
Blomma på Växjö universitet

Idag tackade jag ja till min plats på universitetet, jag ska börja och läsa så får vi se om det blir för jobbigt. Det är givetvis på distans, men när man jobbar 100% kan det kanske bli lite tufft att läsa på halvfart, men har jag inte testat så vet jag inte vad jag kan klara av =) Jag resonerar som så, att jag får de kurser jag klarar av, blir det tufft är det bara att hoppa av.

En sommarbild som talar för sig själv...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du är i farten som vanligt. Du kommer säkert att klara pluggandet och jobba samtidigt. Jag har gjort det så jag vet att det går även om det är tufft. Njut nu av de sista veckorna ledighet. Jag börjar den 12:e.

femfemman sa...

Bra att våga satsa på att läsa. Det går ju att hoppa av. Nackdelen blir kanske att du inte hinner skriva så mycket på bloggen och det vore TRÅKIGT! Vet inte om du berättat ... men jag är lite trög, så jag kan ha missat ... vad du ska läsa.
Ja, onsdagen var rent magisk vädermässigt. Tänkte på det i dag, är vi var ute i regnväderet... för två dygn sedan så satt jag på Östra stranden och njöt av sol, värme och sommarkänsla. Idag känns det som om hösten kommit.... Nåja, det är bara juli än, så än finns det mycket sommarkvar. Och nå´n A-L i blåbärsskogen har det heller inte blivit .... få se på söndag.
Träkigt med cyklarna ... tråkigt för de personer som inte vet vad som är deras egna och andras...KAn man må bra när man stjäl andras saker..?

Mia sa...

Det här med stulna cyklar är trist, men inte alltför ovanligt. Jag har aldrig råkat ut för det. Sedan min yngste son blev bestulen på två cyklar när han var 10-15 år så har jag varit jätteförsiktig. Låser cykeln med dubbla lås så fort den står utomhus. Tror det hjälper en del i alla fall...

Lycka till med studierna! Och jobbet! Du fixar det om du är tillräckligt motiverad, tror jag... :-)