lördag 25 september 2010

På bättringsvägen?

Ja, jag tror bestämt att jag är på bättringsvägen nu. Var ute på en promenad igår och det var i stort sett ok jag blev lite tröttare än vanligt. Så nu kan jag nog ta tag i min utmaning på allvar, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta av den tanken....skämtade bara, det ska verkligen bli skoj att ha denna utmaning att se fram emot i ett antal veckor.

Christina Larsson och undertecknad

Jag var på bokmässan i torsdags och det är lite som julafton att gå omkring bland alla böcker och kända författare och annat löst folk. Fick möta den författare som jag började läsa för något år sedan, Christina Larsson. Jag tycker om hennes sätt att skriva och att sedan miljön är hämtad från Göteborg gör ju inte saken sämre. Det är roligare att läsa när man känner igen sig i miljön där morden begås och även klaras upp. Ja, så länge det är i fantasin alltså, annars vete rackarn!!

Ett känt ansikte...bland många
Jag hade bestämt mig för att inte komma hem med skönlitterära böcker denna gången. istället fokuserade jag på böcker som jag kan ha användning i jobbet eller rent privat vad det gäller hur man mår. Med fokus på personlig utveckling. Jag kom inte hem med mer än två deckare i bokform, signerade av Christina Larsson men jag köpte två deckare på cd-skiva. Jo Nesbös första. Kan ha dem i bilen när jag tycker att programledarna gått över gränsen när det gäller samtalsämnen och språkbruk....Lantz och Uggla kanske får mina tankar just nu...
Annars blev det livsstilsböcker och tidningar som inköptes av mig. Har nog hittat en ny favorittidning som passar mig, Leva är det som tilltalar mig mycket. Det är långa reportage om människor som är intressanta och lite tips om hur man kan göra själv för att uppnå olika stadier av harmoni. Testar den nu, beställde tre nummer av den skriften. Kanske det kommer ett riktigt utlåtande längre fram....

Nu kommer jag att bli klok som en bok =)

Köpte även en bok som heter Ta skit och gör det till guld och Mia Törnbloms senaste bok, Du leder. Dessa böcker kommer jag att läsa under den närmaste tiden. Men även böckerna Full Koll, let go och Ja! ska jag läsa och försöka att ta till mig de bästa bitarna. Får se om det blir en bättre Bodil efter att jag läst dessa böcker!!
Min älskade brygga <3

Igår hade vi en bastukväll med goda vänner. Det var en otroligt varm och vacker kväll. Att jag dessutom bara kunde njuta av att bara bada och det roliga runt detta var en extra njutning. De hade med sig allt som vi åt och drack den kvällen. Supergott och lyxigt för min del.

Dukat till bastufest

Nu är Dans andjakt snart över då ska vi åka till Falkenberg där jag ska ta en lång promenad på stranden. För att ladda för bokcirkeln jag drar igång i morgon. Det är en utmaning, det har jag aldrig gjort innan. men man lär så länge man lever =)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt att du är tillbaka igen i god form. Många spännande böcker du har att se fram emot att njuta av. Har just kommit hem från syfestivalen i Borås. Det blev inga böcker men några garnhärvor i stället.

Anna-lena sa...

En bättre Bodil... så dumt .... du är redan SUPERBRA. Och ibland tycker jag att man ska luta sig bakåt och vara nöjd med det. Man måste inte nå stjärnorna, när man redan kommit högt över molnen.
Ha en bra vecka!

Bodil sa...

Inga: Kul att åka på syfestival. Får testa det nästa år. Jaa, nu ska det läsas...

A-L tack för de vackra orden. men jag hävdar bestämt att man kan lära sig nya saker hela tiden...och då kan man säkert lära sig att bli bättre också