måndag 9 februari 2009

Förkyld måndag

Idag när jag vaknade tänkte jag att det hade varit skönt om jag hade kunnat stanna hemma idag, men det gick inte för jag hade inbokat fem st. utvecklingsamtal :( 
Det är aldrig bra att börja skjuta på dem, det är bra att ha dem innan lovet som är nästa vecka.
Så idag började jag och min mentorkollega med våra samtal, det är de sista samtalen med dessa eleverna eftersom de går ut nian i vår. Vi har ett likadant schema i morgon, sedan är nästan alla samtal över.

Det är med lite vemod man konstaterar att de (eleverna) snart ska lämna oss på högstadieskolan.
Jag har tillsammans med klassen gått igenom både det ena och andra, mycket slit, tjat och konflikter som skulle lösas. En del av eleverna har jag haft mer att göra med än de andra, det är nog dem som kommer att ha satt djupast spår i hjärtat =)

När jag kom hem vid åttatiden hägrade duschen och sedan tittade jag på Stormen, sista delen. Ganska bra serie i alla fall ;)

Nu ska dunderförkylda, undra hur många föräldrar jag smittat i kväll ;), jag gå och lägga mig så jag får min skönhetssömn...hoppas att man ser skön ut kan man ju alltid =)

Nä, i morgon blir det en ännu tuffare dag så det är bäst att kurera sig och intaga horisontellt läge, om det går med "täbbt" näsa....

Inga kommentarer: