torsdag 5 februari 2009

I morgon är det fredag

Idag hade jag ingen sovmorgon utan var på plats ovanligt tidigt, det skulle förberedas till nationellt prov. Mina kära elever skulle skriva uppsatsen, de skulle få sitta i närmare tre timmar.
De hade laddat upp med mat, godis och dricka så de kunde klarat av hela dagen i salen =)

Jag tror att det gick bra för dem, men men jag har inte börjat rätta det än. I morgon ska vi börja med det muntliga provet, det kommer att ta flera veckor innan alla har varit med om det. Så lite roligt har vi ännu kvar ;) innan alla delar är avklarade. Sedan ska resultaten läggas ihop för att se var de hamnar...lite jobb kvar med andra ord.

I morgon ska jag åka till Malmö för att se Jesus Christ Superstar.  Jag fick biljetten i födelsedagspresent av min svägerska, som också ska åka med. Vi ska dessutom ligga på hotell till lördag och sedan gå i Malmö lite innan jag styr kosan hemåt igen. Men en liten minisemester blir det allt, skönt. Återkommer med info. när jag kommer hem igen =)
Jag har faktiskt aldrig varit i Malmö, bara passerat, eller jag kanske var där när jag var liten...hm...kommer inte ihåg vilket. Men nu ska jag dit i alla fall.

Idag har jag varit hos kiropraktorn för andra gången, angående min nacke-axel. Nu hoppas jag att det blir bra. Det är inte riktigt billigt det där att gå dit varje vecka ;) Jag kan ju tänka mig att lägga pengarna på annat, om man säger så...

Vi kom hem från kören för en timma sedan ungefär, dottern och jag. Det var lika roligt som vanligt. Men nu har jag ett litet problem... på söndag är det ljusgudstjänst klockan sex, vi ska samlas klockan fem, det är samma tid som gammaldansen börjar.... vilket ska jag gå på? Jag tror att jag går på båda, först sjunger jag och sedan åker jag på dansen (det är några mer som gör samma sak) så vi kan åka ihop.

Nu har jag snart bara en vecka kvar att jobba innan Februarilovet, gott med lite ledighet. Vi får se vad vi hittar på. Döttrarna på hemmaplan har ju lov nästa vecka, men dotera i Växjö kommer hem i mitten på vecka sju och är hemma hela vecka åtta =)
Planera lite för vad som ska hända då!

Inga kommentarer: