tisdag 3 februari 2009

Nationella prov

Idag började de nationella proven för årskurs nio, det var läsförståelse i svenskan som klarades av i dag. Min klass verkade vara laddade och skrev så pennan glödde, vilket är mycket ovanligt nu för tiden då de använder sin dator till allt skrivande :) Jag delade faktiskt ut penna och sudd till alla i klassen igår, de har inte frågat efter varken penna eller sudd innan på denna terminen (lite skrämmande kan jag tycka) men idag behövde de varsin penna. På torsdag då det nationella provet, uppsats, ska skrivas kommer de att använda sina datorer. Då kommer bekymret för mig, jag ska skriva ut alla uppsatser och hålla ordning på vilka papper som hör till vem...det känner jag blir en utmaning. 

Idag har jag även hunnit med tre möten på arbetstid =) ibland handlar det om roliga saker och ibland om tråkiga, tur att det kan bli lite jämvikt ibland. För ett tag har det bara varit tråkiga och jobbiga möten.
Jag ska hjälpa till med schemaläggning, det tycker jag blir spännande man ser på ett annat sätt när man blir insatt i nya saker. Och vem vet kanske kan även jag komma med förslag som kan användas ;)

Nu det dags för kvällfika och gott tilltugg =)

Inga kommentarer: