fredag 18 december 2009

Jullov =))

Idag hade jag min sista arbetsdag för detta året =)

Jag tycker att det är skönt att få lov nu, det är helt rätt i tiden...känns det som.

Vi har en helt underbar sexa, lite bus och mycket glädje finns det i klassen, sådär lagom av det mesta. Tänk vad en termin går fort!!! jag tyckte att det inte var länge sedan vi stod ute på gräsmattan, första dagen , och lekte namnleken med bollar. Nu kan vi allas namn och lärt känna varandras egenheter =) Tiden lär oss mycket!

Julen närmar sig med stormsteg...men jag är ganska lugn, det mesta är gjort...och det som inte blir gjort det struntar jag i =))

I morgon ska jag och Moa åka till Varberg för att gratta vår guddotter och kusin till barnen som fyllt 25 år. Vi ska samtidigt gå på torget och titta in i en och annan affär...om jag känner oss rätt =)) Jag har en och annan klapp kvar att köpa, vi ska köpa en klapp för en viss summa som vi ska spela julklappsspelet med. Den ska inköpas i morgon + några klappar som saknas till döttrarna.

När jag kommer hem därifrån ska jag steka köttbullar och rengöra min ugn, den har varit flitigt använd under de sista veckorna =).


Sedan är det dags för att pynta på allvar, dukar ska på, tomtar ska fram och mina änglar, som varit uppe sedan första Advent, på spiselkransen ska bytas ut mot småtomtar. Tillsammans med tomtarna har jag småljusstakar som jag tänder under julmiddagen. Lummern har jag haft uppe i en vecka nu, det är jultid för mig =)

2 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Vi ses i Varberg. ;)
Spiselhyllan är så fin med änglarna tycker jag.

anna-lena sa...

Smart att fördela julpyntet under hela advent. Har inte riktigt tänkt så långt. Men adventdukarna har nu bytts till juldukar... och de flesta tomtar är framme.
Så nu är det bara lite julbak (ditt bröd bl.al) och julmat kvar att göra. Plus några julklappar ...
Skönt med lov.... ska försök ta mig ut en stund efter maten ... i förs termodress... den är inte så flitigt använd ... hoppas att den ännu går att komma i... :))