söndag 14 mars 2010

Söndagskväll

Idag har det varit en härlig dag, inget på programmet när jag vaknade. Det är en härlig känsla tycker jag. Ja, ja det är en sanning med modifikation, det vanliga med matlagning och tvätt räknas liksom inte =) Men när klockan blev nio hade jag ett uppdrag att utföra, jag skulle köra "farmor" till kyrkan klockan tio. Ah, när jag ändå ska ut och köra så kan jag också stanna kvar , tänkte jag, och det var trevligt att lyssna på barngrupperna som sjöng flera sånger i gudstjänsten. Till sista sången som de skulle sjunga rockade kantorn igång riktigt i förspelet, det var inslaget till en hårdrockslåt som kom fram, men när de skulle börja sjunga så var det en traditionell barnkörssång. Men det blev medryckande med något annorlunda...

Kören ja...den har fått stryka på foten under några torsdagar nu och kommer att bli så åtminstone denna veckan också =( Men jag hann prata lite med kantorn idag iaf, och hon sa att vi kommer att sjunga med Åsa Jinder i vår kyrka i December. Det var en glad nyhet, hon är så duktig på att komponera och spelar så fint, så nu har jag det att se fram emot...fast tiden kan få gå långsamt dit ändå, vill inte tänka på nästa vinter innan denna är slut =)
Sådant här vill jag hinna uppleva innan nästa vinter...

Annars har det faktiskt blivit hela tre promenader idag!! Jag har legat lite på latsidan i ett tag nu, så när jag hade tid fick det bli lite mer. Sammanlagt har jag gått mellan 1,5-2 timmar, och det var skönt att göra det idag. Vi hade dessutom gäster i går kväll så det fanns rester över så jag slapp laga mat, det är nog det bästa med att ha gäster, rester =)

Har dessutom börjat förbereda till mat till min mammas 80-årsdag i veckan. Ska åka till Bollebygd och fira henne.

Imorgon har vi studiedag på skolan, det känns lite konstigt att inte behöva planera för morgondagens lektioner. Vi ska prata om LPP, som det står i programmet, jag återkommer om vad det kan vara nästa gång jag skriver ett inlägg. För jag vet inte riktigt vad det handlar om än... Sedan ska vi sitta och jämföra NP i svenskgruppen, det kommer att bli tungt, vi har som det ser ut nu en del som kommer att få IG på dessa prov. Detta trots att vi bett om extra resurser under ett bra tag, men när inte ekonomi och tid räcker till känns det inte som vi kunde gjort mer...eller...Det är aldrig bra när man inte känner sig tillfreds med vad man gjort eller kunnat göra. Så känner jag trots att det egentligen inte är "min" klass, men vi tillhör ju samma arbetslag och då är man delaktig i vad som görs.

På eftermiddagen ska vi som är med i schemagruppen har vår första träff för i år.
Det är alltid lika spännande att börja lägga ett schema, det är så otroligt många sker som hänger ihop och som man måste tänka på, men jag tycker att sådant är riktigt roligt. Men det är en lång resa innan allt blir klart. Det som känns lite tufft nu är att det kommer att finnas färre tjänster kvar hos oss till hösten, vilka som får gå vet vi inte än...Det är ämnesrelaterat, säger rektorerna, så jag vet inte om jag blir omplacerad eller får vara kvar. Men jag har två ämnen som inte är så vanligt förekommande på skolan, Hkk och Sva, dessa ämnen räddade mig förra året....=)

Fördelen med en studiedag på en måndag är att vi slutar tidigare än vad vi skulle gjort annars =))

Min tanke är att jag i morgon ska börja med morgonpromenaderna igen, det kan vara lite skumt klockan 5.30 men det ljusnar snabbt. Hoppas att jag klarar av att hoppa upp en timme tidigare...det kommer säkert att kännas motigt den första dagen eller dagarna, men skam den som ger sig =))

2 kommentarer:

anna-lena sa...

Oj, vad pigg du är.... Morgonpromenader är säkert helt underbara ... men jag har så svårt för att komma upp. Men i maj, när göken gal, då kanske det skulle funka.
Vilken framåt kantor ni har.... åh, vad jag hoppas kunna komma till er kyrka i december....
DDet här med resurser är ett aber för oss alla. Vi har ju några barn i femman som inte kommer att ha så bra resultat på NP - men som kunde ha haft det om vi haft resurser.

anna-lena sa...

Oj, vad pigg du är.... Morgonpromenader är säkert helt underbara ... men jag har så svårt för att komma upp. Men i maj, när göken gal, då kanske det skulle funka.
Vilken framåt kantor ni har.... åh, vad jag hoppas kunna komma till er kyrka i december....
DDet här med resurser är ett aber för oss alla. Vi har ju några barn i femman som inte kommer att ha så bra resultat på NP - men som kunde ha haft det om vi haft resurser.