onsdag 13 oktober 2010


Nu har jag varit på älgjakt i två dagar, resultatet är klent med bara två skjutna älgar av tilldelningen på sju!!


Det är i alla fall en underbar tid att tillbringa ute i naturen. Dessa dagar har varit ljuvliga med tanke på vädret, men det är säkert beroende på det som inte älgarna är lätta att få fram till skytten.

Hade inte trott att jag skulle få ledigt i två dagar, så jag hade bokat in utvecklingssamtal klockan fem...smart är jag inte precis, men ni får ta mig som jag är...

När jag väl satt i bilen på väg till skolan, kom jag på att jag inte hade med nycklarna till skolan. Jaha, vem ska jag åka och låna ett par av då? tänkte jag.Men när jag väl kom till skolan var det fullt av kollegor kvar...jag hade missat en områdesträff...synd att inte vara med på alla möten och föreläsningar...

Detta skrev jag igår, efter utvecklingssamtalen. De var lite upp och ned på dessa samtal. En del föräldrar vill bara prata om de andra i klassen, som enligt dem är ett problem för alla andra. Svårigheter att fokusera på sitt egna barn och ev. saker som ska tas upp. Men något sådant samtal får man vara beredd på, alla de övriga är bara positiva och lätta att ha.

Idag har jag träffat en introduktionsguide som en kille från Turkiet ska ha som följeslagare i ett antal veckor, en dag i veckan. Det kändes mycket bra att äntligen hittat en människa som kan hjälpa denna vilsna själ.
Vår elev har varit i Sverige sedan Januari, men bara glidit omkring, ingen har fångat upp honom, men nu har vi börjat detta arbete och det kommer med säkerhet att gå mycket bra.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Visst har det varit sköna dagar, men i natt var det riktigt kallt. I morse var alla dahliorna svarta.

Hoppas din vilsna själ hittar rätt. Jag har en vilsen kille just nu vars liv är fullständigt i gungning. Hela familjen är i gungning. Inte lätt att veta vad man kan göra.

Ha det bra!

Anna-Lena sa...

Bra för älgarna :)Men skönt för er att vara ute i naturen.
Ja, usch vad man kan vara vimsig ibland ... jag känner igen det där.
Vilken härlig utmaning att jobba med den turkiske killen.