tisdag 4 januari 2011

Leva livet

det trodde jag igår var så lätt =)...

...det gick visst bara tills idag på morgonen, innan jag förstod hur fel jag hade!! Man kan inte leva på enbart kärlek och motion...

Idag började jag dagen med att rulla mig ur sängen...stel i rygg och axlar, värre än på mycket länge. Det var bara att greppa luren och boka tid hos min kiropraktor, hör och häpna. Jag fick tid idag, kl 14.30, jag jublade av glädje. Yes, nu är jag kanske av med det tills min Londonresa nästa vecka. Kunde jag betala med kärlek eller motion??? Svar: Nej!!

Efter det samtalet var det dags för att bestämma tid med svägerskan om när vi skulle promenera, men då hade svärmor och hon kommit på att de skulle åka och köpa en kappa/jacka till svärmor. Det visste jag väl redan tidigare, men att de hade tänkt sig till Gekås, det var nytt. Tyckte då att svägerskan säkert behövde hjälp med svärmor. Långt att gå, mycket folk, halt och svårt att hitta var anledningarna. Hon ska ju ändå fylla 90 i år. Så jag körde, vi blev 5 stycken i bilen. Två döttrar som hade varit på morgonrea kom hem precis för att hinna hoppa in i bilen. Där hittade jag diverse bra saker att ha på mig... Kunde jag klara av det med kärlek och motion? Svar: Nej!!
Dessa två svanar lever för dagen...

Så det var ett hårt uppvaknande, man kan inte leva på kärlek och motion. Tråkigt men sant =(
Som om inte allt handlande inne på Gekås skulle räcka....mat i massor behövde vi visst också. Besök på ICA och nej, de godtog inte kärlek eller motion som betalning.

Men jag måste ändå säga att de två sakerna sätter guldkant på hela min tillvaro <3>

Nu ska jag försöka att utöka min motionsdos till en extra kväll i veckan, ska försöka att komma med på Zumba....har bara hört positivt om detta =)
Vi brukar alltid gå på gammeldanskurs så här efter jul, men i år blir det ingen i närområdet, så då får det bli annat som bränner fettet. Och dansa på olika sätt är alltid kul.

Annars får jag hitta något annat att jobba hårt med.

Så här ville jag sitta även på fredag

Börjar få lite ångest inför arbetet som börjar på fredag...vill gärna vara hemma till måndag... sedan åker jag på tisdag.
Men det är samtidigt mycket att förbereda för vikarierna som ska hoppa in...så jag måste nog börja på fredag trots allt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du har säkert full koll på allt. Själv tänker jag inte jobba mer än jag behöver, inte förrän på måndag. Var i Malmö idag på snabbvisit.

anna-lena sa...

Så roligt inlägg! Skrattade högt ! Naturligtvis sak du komma iväg till London. Passa på att se ngt annat än BETT ... man orkjar bara några timmars intryck i taget. Tänkte ge mej ner till skolan redan i morrn..... men jag kanske ska vänta. Inte jobba mer än vad jag behöver....