måndag 3 januari 2011

Motion och kärlek



I eftermiddag kände jag mig helt kass, jag frös och hade huvudvärk. Men jag hade ju lovat att hålla i mellandagsgympan idag också...hur skulle jag göra. Frågade döttrarna om de var villiga att offra sig och ta den för mig. Den ena har nästan frisknat till efter en dust av influensa, den andra hade riktigt ont i halsen och kände sig som flunsan var i begynnelsen. Jaha, jag får väl ta den själv då da.

Jag och maken åkte dit, jag med dubbla tröjor, och det kom riktigt mycket folk. Vi kör med julmusik ett par gånger nu i juletid. Det är roligt att röra sig och få bli svettig till den musiken. En låt som jag har med är Jenka. Det dansar vi som en lång orm runt i salen. Alla ler och sjunger med i Lill-Babs text. Det var låt nummer tre, då var jag riktigt varm igen. jag körde på i lite lugnare takt än vad jag brukar. Så det gick mycket bra =) Det är alltid lika skönt efter ett pass, man känner sig nöjd och glad.

När vi kom hem igen hade kvällsmaten lagats och dukats fram, vid tv:n vi skulle ju titta på kungafamiljens år. Jag tycker att det är så härligt att se Viktoria och Daniel. De är så lyckliga med varandra. På alla besök de var tillsammans så håller de handen och ler så nyförälskat mot varandra. Det lyser kärlek omkring dem.


Då kom jag att tänka på att det är en av de ingredienser som jag får mycket av i mitt liv också.
Jag får villkorslös kärlek, och det är guld värt. hoppas bara att jag kan ge kärlek tillbaka, att alla de mina känner att jag verkligen älskar dem?? Om man till all kärlek lägger en annan ingrediens, motion, så är mitt liv fullkomligt...jaja mat och dryck behövs väl också, om man ska vara petig. Men just nu lever jag i kärlekens tankespår <3
Men allvarligt talat är just dessa två saker mycket betydelsefulla för mig. Så det känns skönt all den tid man kan få njuta av det. Hoppas det håller på för evigt!


Efter kungafamiljens år kom Drottningoffret, och i den serien visar de på ett tydligt sätt hur människor kan bli förvridna av vad andra säger. Det är en trovärdig historia om sjukdomsbild och främlingsfientlighet. Ett avsnitt kvar, så ni hinner titta på Svtplay och se de två första innan nästa måndag. För den serien är klart sevärd.

Nu är det sängen som ropar på mig...tidig sänggång nu när mannen börjat jobba, får jag sympatiuppgå på morgonen.


Idag har jag försökt att komma med i en grupp där man ska lägga upp 365 foton på ett år, men det är nog fullt redan. Så jag har börjat att ta foton själv och lagt upp på en annan blogg där det bara är foton. Jag väljer ett fota per gång efter teman som de har. Ska bli kul att se hur länge jag orkar hålla på =) Det blir ju lite av en bilddagbok...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad behöver man mer än motion och kärlek? Det skulle väl kunna vara lite choklad också. Men det hade du ju på bilden.

anna-lena sa...

Fota, det är roligt det. Speciellt som man kan fixa till bilderna lite i enkla PIM-fotoprogrammet.
JA, vad ska man säg om resten.... jag är nog ganska känslodålig .... och det där med kungafamiljen... usch, tycker jag .... har alltid varit republikan, anti ärvd överklass - och underklass.
Choklad ... ja, det är gott.Det kan jag absolut hålla med om... eller inte ... gillar egentligen bara den mörka... fick en låda Paradis i julklapp... vet inte vad vi ska göra av den... men det löser sig säkert ... ibland är man så sötsugen så att allt duger :)) Ha några bra sistalovdagar.

bollebygdsbo sa...

Att visa andra hur mycket man älskar dem betyder mycket. Det vet vi båda. Jag hoppas också att alla de mina fattar hur stor min kärlek är. :)
Det fantastiska är ju att ju fler det blir att ge sin kärlek till - desto mer kärlek ryms i hjärtat.
Kram till alla er också. ;)