lördag 28 mars 2009

Jag är i kapp med mitt jobb

Yes, jag har gjort det, rättat och kommenterat alla nationella prov i svenskan, dessutom har jag läst igenom deras uppgift som handlade om att skriva en dagbok från kriget. Som om det skulle räcka, nähä, jag har också rättat alla hemkunskapsproven om tvätt. Fattar ni att jag är nöjd med dagen eller!! Bördan på axlarna har blivit betydligt lättare =)
Så nu ska jag ta helg på allvar och börja med att ge mig ut och springa en stund, jag har faktiskt gått en promenad tidigare idag. Sedan är det bastu och god mat som gäller.

Jag var på en datakurs i torsdags, pim, om det är bekant. Jag tänkte att jag ikväll ska sitta med det en stund, fram till 20.30 sedan är det mörkt i huset, och i morgon. Jag tycker att det verkar mycket roligt. Vi på vår skola har ju Macbook och det krävdes en liten egen sida av pim för att vi ska kunna göra alla saker. Men det ska jag ta tag i senare idag.

Döttrarna är ute på olika saker i helgen, den äldsta stannade i Växjö över helgen. Mellan- dottern är just nu på väg upp till Jönköping med en kompis, de ska på fest och ligger över där.
Den yngsta dottern åkte moppe till en kompis och kommer hem senare i kväll.

Efter allt läsande och skrivande ska det bli skönt att komma ut i luften. Det har både haglat varit soligt och regnat under tiden jag suttit här och jobbat. Nu ser det mulet ut igen, men, men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder är min levnadsregel i livet.

2 kommentarer:

femfemman sa...

Låter härligt att vara klar med de nationella proven. Jag har en ledig PIM-dag ( är klar med det sen länge) på måndag och då tänkte jag analysera och lägga in omdömen i PODB, (Kommunens omdömesdatabas) Börjar med smatal direkt efter påsk ... tänkte vara klar när april är slut...och när de är klara, så känner man sig rätt nöjd!

Bodil sa...

Femfemman: Vi har börjat med Unikum, där vi lägger in omdömen, det r bra men det tar tid. En kllega till mig klockade då hon satt med en klass, hon har No-ämnena och matte, det tog 8 timmar innan hon var färdig med en klass!!
Jag har redan haft mina samtal, de går ju i nian så om de ska hitta rätta till det som behövs behövde de få veta i tid vad de skulle jobba med.
Hur många steg har du gjort i Pim? Jag har tänkt 3 först men är nog sugen på att göra de två sista också.
Ha de gott!