onsdag 4 mars 2009

Sjuk onsdag =(

Idag sitter jag i sängen och skriver, jag är hemma idag för jag är hostig, förkyld och har huvudvärk. Jag brukar försöka att se till så jag är hemma första dagen jag blir förkyld, då brukar jag sova och vila hela dagen. Men nu har det varit många måsten som jag skulle vara med om, så nu har förkylningen kommit ett steg längre innan jag stannade hemma.

Igår hade vi en arbetslagsdag nere i stan, alltså vi var en bra bit ifrån de övriga som jobbade som vanligt vilket innebar att vi fick jobba på utan att bli störda. 
Igår handlade det om digital IUP, vilket fungerar kanonbra hos oss nu när alla årskurs 7-9 har egna datorer. Årskurs 6 får vi lov att skriva ut omdömen till föräldrar innan utvecklingssamtalet, men även de föräldrarna har fått inloggning så det kan gå in och läsa och kommentera innan utvecklingssamtalet. Vi arbetar i ett verktyg som heter Unikum, är ni nyfikna så gå in och se hur det fungerar, jag tycker det funkar bra.

Vi fick även tid att ha ett vanligt lagmöte och det gav väldigt mycket när vi nu hade chefen med oss =) Vi hade önskemål som vi fick gehör för, yes!

Efter en gemensam lunch, taimat, hann jag även med att gå på bokrean en sväng. Jag köpte bl.a. en bok om väder och moln, vilket jag blivit lite intresserad av på sistone, fråga mig inte varför?

När jag kom hem framåt kvällen var det bakning av matbröd som gällde. Vår yngsta dotter åkte till Sälen idag och skulle då ha med sig lite limpor och chokladbollar, de gjorde hon själv i går kväll. Hoppas nu att de får en fin tid där uppe. Hon är med som ledare för en konfirmandgrupp. Det är ett jättebra sätt att bedriva sådan undervisning på, de åker skidor hela dagen och har sedan undervisning och gemenskapssaker, såsom spel, film eller annat roligt på kvällen. De bor på en kursgård så ingen av de som är med behöver tänka på matlagning, förutom kvällsfika och fika i backen. Det är till det fikat vi bakat. Ha det så bra däruppe =)

Idag ska jag som sagt sova/vila så jag kan jobba i morgon igen.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Att sova och vila har kanske blivit lite underskattat vid sjukdom. I alla fall om man inte har en "mansförkylning" *ler*
Männen brukar som regel se till att få den vila som är nyttig - något att ta efter.

Krya på dig är det enda jag kan säga just nu.