måndag 9 mars 2009

Studiedag

Idag har vi haft studiedag och lärt oss lite mer om digital IUP och en-en projektet. Det är intressant att se hur snabbt man lär sig nya saker bara man själv har användning av det. Alla på vår skola skriver i den digitala IUP som finns i verktyget unikum. Våra chefer tyckte att vi skulle börja i sakta mak, men då skulle vi fått dubbelt arbete och det ville vi inte, så alla började använda unikum på en gång.

Vi fick idag sitta i tvärgrupper och diskutera om dessa båda saker, för att sedan sammanställa dem på seneftermiddagen. Det kändes som en bra och lärorik dag!

På förmiddagen satt vi i laget och jobbade med kvalitetsredovisningen, yippi så kul det var ;).
Men, men  det var lärorikt att läsa de andra lagens och vår gamla, man förbättrar sig hela tiden, såg vi. Det är väl tur det, att vi går framåt istället för bakåt.

Efter hemkomst var det middag och sedan gympa som gällde, jag fick med mig båda hemmavarande döttrarna idag, så vi mår riktigt bra nu efter ett sådant pass =)

Imorgon ska jag tillbringa dagen i Falkenberg, först ett nätverksmöte och sedan har Optimisterna sina möten, jag räknar med att alla är slut vid 19-tiden = lång dag för mig, men förhoppningsvis intressant så det kompenserar det långa.

Igår satt jag och läste nationella prov hela dagen, intressant läsning, tycker jag allt att det var. Många är mycket duktiga på att uttrycka sig och skriva på ett bra sätt.

Inga kommentarer: