fredag 6 mars 2009

Veckan snart slut...

Då har man jobbat färdigt för den här veckan, skönt!
jag har fortfarande förkylningen i kroppen och känner mig lite trött och hängig, men, men det går väl över. Denna veckan har förresten varit lite annorlunda, jag har bara haft undervisning i två dagar resten har gått till annat, såsom sjukdom och arbetslagsdag. Idag har jag och några med mig suttit i schemagrupp för att börja lägga schema för nästa läsår. Det är ett intressant jobba som man bara vill fortsätta med tills det är färdigt, vi hann knappt äta idag så inne i det var vi =)
Vi har kommit en bra bit på väg, det vi kommit fram till ska presenteras på APT som vi har på tisdag. Det ska bli spännande och se hur kollegorna tar emot förslaget vi visar fram :s

Idag kommer mellandottern hem från ett praobesök i Göteborg under veckan som gått. Hon har gjort sin praktik på Sahlgrenska Sjukhuset i Göteborg som operationssjuksköterska på akuten har hon varit med om både det ena och andra. Men hon har antagligen bestämt sig för att hon vill läsa till ett sådant yrke, vilket känns skönt att hon vet vad hon vill när hon tar studenten i vår. Hon har även haft förmånen att bo hos sin kusin som bor i Götet, vilket vi säger tack till!  Tack K & L och lille F! 

Ikväll ska jag och mannen åka till "gula butikens" ort och plocka upp henne samtidigt passar vi på att roa oss lite innan hon kommer =)

3 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Jag har hört att S haft det bra på sin praktik. Lite annat än den praktiken i grundskolan då man "bara" får gå bredvid.

Låter ju bra att du börjar må bättre igen.

Bloggblad sa...

Det är väl härligt när man går in i nåt och tycker att det är kul. Jag är väldigt glad att det finns såna som gillar det jag inte kan/vill, och vet att det finns såna som uppskattar att jag gör det de inte kan/vill.

Men att sätta mig på schemaplanering, skulle vara lika illa som att sätta mig i kassan på Willys... Däremot kan jag sätta upp musikaler och luciatåg i skolan..

bollebygdsbo sa...

En vacker bild du lagt in vid din profil.
Utsikten från altanen är härlig. :)