söndag 12 juli 2009

Två cyklar =) ?

Idag hände det något mycket roligt...
Jag fick tillbaka min cykel, den blev upphittad en bit från oss.
Det var ett rykte som en granne hört om en upphittad cykel som nådde oss.
Vi kontaktade personen som hade tagit hand om den upphittade cykeln via telefon,
och jag kunde på telefon förstå att det var min cykel som var hos dem =)
Det blev en tur på moppen för att kolla så att det var rätt, sedan en tur hem och hämta gubben och hittelön. Därefter cyklade jag hem på min favoritcykel med ett hjärta som slog glatt i bröstet på mig. Det enda som saknades var lite pengar jag hade i en sadelväska och mina cykelhandskar, de kan jag bjuda på, jag fick ju tillbaka cykeln =)))

Y9C_71402_svart.jpgSå ser min nya ut!!

Men det är ju så att jag har köpt en ny cykel, en likadan som blev stulen , fast den nya är svart och den andra är blålila ....så nu har jag två fina cyklar och den nya verkar bli en favorit den med. Cyklade på den i går kväll när mörkret kommit och jag har en generator i navet så jag behöver inga batterier eller dynamo nu när jag cyklar =)

Vi löser det nog så att maken får min äldre favorit och jag behåller den nya, så har vi lika många växlar när vi är ute och hojar...men nu kanske han kör ifrån mig när han har den möjligheten.
Men det är något jag bjuder på...jag fick tillbaka min cykel och det är riktigt roligt =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så roligt att du fick tillbaka cykeln. Det måste varit en underbar känsla att cykla hem på den. ha många sköna turer i sommar.

femfemman sa...

Skulle varit kul om cykeln kunde berätta vad den varit med om....