tisdag 6 april 2010

Bloggisarna träffas =)

Idag har det varit en träff mellan mig och de två flitiga som kommenterar min blogg. Vi kände inte till varandras existens innan vi började blogga och nu har vi träffats vid tre tillfällen. Det ger mycket att prat om saker som berör oss alla, vi är nämligen lärare alla tre. Jag är lärare på högstadiet och de andra är lärare på mellanstadiet, men det är alltid möjlighet till att lära sig nya saker som man kan använda själv i sitt yrkesliv.

Idag styrde jag och Inga kosan till Grimsås är Anna-Lena bor. Trevligt att se omgivningarna man sett på kort i verkligheten. Och det var så trevligt som det brukar vara när vi träffas. God mat fick vi också tillsammans med trevligt prat och umgänget.
Tack Anna-Lena för en trevlig eftermiddag...och tvättnötterna =)
Inga från Forsheda och Anna-Lena från Grimsås

När jag kom hem kom allvaret ikapp mig...omdömen ska skrivas och det helst igår...jag får inte riktigt till det...först ont i axeln och sedan klubbad av en rejäl förkylning. Men jag började lite i morse, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och fortsätta =))

Förresten, min axel ska jag att få hjälp att rätta till i morgon. Efter det ska jag lära personal och andra intresserade på/i pastoratet att blogga. Vi har redan en blogg, men nu är de meningen att fler än jag ska komma in och skriva. Vi får se hur det kommer att gå, jag har nämligen tänkt att ta med vår router och sedan använda vår (kyrkans) nya projektor för att pedagogiskt visa hur det går till att göra ett inlägg. Hoppas att det kommer att funka bra, för jag är hopplöst dålig på att uppdatera kyrkans blogg...nu blir vi fler =))

5 kommentarer:

femfemman sa...

Tack själv.Är det inte fantastiskt att bloggen har gjort att tre personer som har så mycket att prata om och lära av varann har fått möjlighet att lära känna varann.
Hoppas att axeln blir bätte och att du aktar dej för att slita på dej själv med omdömesskrivning, nu är du faktiskt ska ha lov.

Unknown sa...

Tack för idag! Ta det lugnt med axeln. hade ont i min axel för några veckor sedan. Hoppas det går bra med bloggföreläsningen. Hemsidan vi pratade om hittar du på http://www.dinstudio.se/

Åsa Ludvigsson sa...

Synd att jag inte kunde vara med. Men ser framemot att få delta senare... tack! Åsa

Åsa Ludvigsson sa...

Synd att jag inte kunde vara med, hoppas få lära mej allteftersom... jag ser fram emot vår nya blogg! Ha det så gott// kram Åsa

Bodil sa...

Det är klart att du ska skriva i bloggen Åsa.
Mia och Gunbritt är experter nu så de kan visa dig...annars finns jag i bakgrunden =))