söndag 4 april 2010

Påskförkylning...host...atchoo...

Lite blommor från vår påsk i Danhult

Nu har den kommit till mig, vårförkylningen, alltså. Ja, jag kallar den så för då känns det trevligare att ha den, om det någon gång kan vara trevligt...

På långfredagen kom den som ett slag i huvudet och näsan började rinna samtidigt som jag är helt täppt, jag vet inte hur det funkar egentligen, men så är det...

Var bortbjudna igår och det gick med lite panodil i kroppen, men när fem timmar efter ntaget förflutit så var det sängen som hägrade. Idag skulle jag varit med kören och framfört sånger på två gudstjänster, men det fick bara bli kyrkvärdskap i en av kyrkorna. Jag fick i alla fall njuta av deras skönsång. Det är fantastiskt vad en grupp människor kan lyfta de vanliga psalmerna till otroliga höjder =)

Efter detta ansträngande uppdrag var det matlagning och soffan som gällde, och så är det fortfarande, jag ligger och slötittar på tv. Det finns inget direkt bra program, men det gör inget för då behöver jag inte koncentrera mig, utan kan halvsova.
Vila inför morgondagen då jag ska leda gympan igen, jag visar nog bara rörelserna men avstår från hopp och spring =(

Mannen och H har varit på Elmia och sett bilmässan, de tyckte att det var intressant, jag kan bara säga att jag är glad att jag slapp det idag...
Tuppar som står på spiselkransen

Hade tänkt att jag skulle skriva alla omdömen idag, men jag har inte orkat göra det.
Har istället lekt med en ny leksak...det kan man göra liggande i soffan =)

Denna påskkäring hänger i vårt tak, hon flyger snart sin kos...

Nu är alla tre flickorna ute på vift, så nu ska vi sjunka ned i soffan och bara vara...=)

Måste ju kurera mig till tisdag då jag ska träffa två av mina bloggvänner =))

3 kommentarer:

anna-lena sa...

Krya på dej, vi ill ju förfärligt gärna att du är pigg på tisdag .... fast förkylningar brukar ju gå över på några dagar ... Så ta det lugnt i morn också... och gympan, kan inte nå´n annan leda den?

Unknown sa...

Hoppas du blir bra till tisdag. Vi vill så gärna se dig då. Vila och ta alla kurer du kan komma på. Alltid hjälper någon.

Bodil sa...

Det är klart att jag kommer med...nu smittar jag nog inte längre, har haft det i tre dygn nu.
Nu är det visit hos mina föräldrar som står på programmet idag. Jag har inte varit och sett hur de har det på Hedagården än, men nu blir det av.
Ses i morgon =))