söndag 21 november 2010

Nu närmar sig Advent


Idag har vi haft lite av en slappardag. Jag satte upp några adventsstakar och stjärnor på Fåborgsvägen, men det är inte helt klart än så tända blir de under veckan. Jag ska ändå ned dit på tisdag för vi har lagarbetsdag i stan då.


Ska bli kul att få jobba en hel dag med saker som berör vårt dagliga arbete. Vi ska bl.a. prata om hur vi ska skriva omdömen, vi har redan haft en sådan träff, men vi vill utveckla lite mer. Vi kommer också att få tid till att diskutera saker som kom upp på vår handledningstid. Det tycker jag är intressant, vad kommer vi att få ut av detta? Återkommer säkert i den frågan.
Eleverna har fått uppgifter att jobba med hemma, en hemarbetsdag. Vi kommer nog att ha en sådan dag varje termin. I vår klass ska de jobba med Keynote och berätta om sig själva utifrån givna punkter, 10 stycken, de ska ju ha jobb motsvarande en hel skoldag. De kommer att få göra presentationen i grupper som kanske blir över fler klasser.


När vi kom hem var det middagsdax, vi hade rester, så det gick fort att få det på bordet. Skönt!

Jörgen Mörnbäck var helt otroligt rolig och superduktig både vad det gällde att hantera ett piano och att imitera kända personer. De sista 20 minuterna så skrattade jag så maskaran rann. Det är ett bra betyg tycker jag!! Han berättar hur han gör när han börjar arbeta med en person. Kroppspråket är det första han övar in, och det visade genom att gå över scenen som olika person, det var lätt att se vem han skulle föreställa kan jag lova. Hädanefter kommer jag att titta extra noga på Reinfeldts händer, Kronérs ben och händer, Thomas von Brömsens släpande steg och böjda rygg. Han satte dem på pricken! Så nu lever jag nog något år extra, hoppas jag.

Annars har det varit lugnt, ska ta en dust på crosstrainern. Jag gick 20 minuter på den i fredags och det räckte efter alla tid jag hållit uppe. Men idag får det bli 40 minuter, har jag tänkt. Kommer att tillbringa tiden med att titta på Starke man, det är bara för bra!!
Efter det kommer det att smaka kanongott med lite te eller kaffe och en liten frukt...eller knäckis =)

2 kommentarer:

anna-lena sa...

Nu får du berätta vad crosstrainer är ... Kan det vara ett sån´t där gåband.... ? Har aldrig prövat... men det kan säkert vara ett bra sätt att tillbringa TV-kvällen på.
Jörgen Mörnbäck låter KUL! Kroppshållning är viktig/intressant. Ha en bra vecka... Snart är det advent ... precis som du skrev ... Ska bli skönt med lite LJUS!

Unknown sa...

Skulle också vilja ha en crosstrainer. När jag väl orkar. Tycker också at det ska bli skönt att få plocka fram alla ljusstakarna igen. Funderar på att göra det redan imorgon. Men inte tända em förrä fredag.