lördag 29 november 2008

Godmorgon =)

Idag ska jag åka på delexamination i en högskolekurs jag läst under hösten. Spännande! Vi ska var ute hela dagen och tillämpa det vi lärt oss under kursen. Det är första gången alla träffas då vi läser via länk på 14 lärosäten, så idag möts alla 90 personerna + att vi får träffa våra lärare för första gången live. Jag tycker att det varit en rolig och bra form av utbildning, att många lärosäten sitter uppkopplade istället för att alla ska åka långa vägar. Detta är bara en del av examinationen, återkommer om det andra längre fram, har precis begärt uppskov fram till Januari med sluttentan. Måste flytta mina föräldrar under veckan samt sätta betyg på ca 100 elever ;)

Jag hoppas att jag hinner hem så jag kan vara med på körens framträdande ikväll, vi ska sjunga adventssånger =). Men, men hinner jag inte det så får jag chans att vara med om samma sak imorgon då vi har ett framträdande i Gryteryds kyrka, där det även är dop som familjen är bjuden på. Det ska bli jätteroligt att träffa familjen som nu fått tillökning =)

Igår invigde vi vår bastu, fatta vad skönt det var att sitta i den underbara värmen och höra sprakandet från veden. Den är inte helt klar utanför basturummet än, men vad gör det.
Glömde säga att det är bastu på hjul, så vi kan ha den vid sjön eller vid huset. Vädret avgör var den ska vara!

Inga kommentarer: