torsdag 20 november 2008

Tillbaka på banan igen =)

Det har varit lite lugnt på bloggfronten, och på alla andra fronter också för den delen.  Jag har varit hemma från jobbet med en huvudvärk och trötthet som jag inte känt på länge :(
Tre dagar var det mest bara slapp, inte förren igår eftermiddag fick jag lust att göra några av de måsten som finns i ett hus. Jag ställde mig och strök, skönt att få undan den högen. Innan dess var jag ute och gick i ca 50 min. Underbart, även om det regnade ;)

Under tiden jag var hemma från jobbet ringde de till mig ett flertal gånger, de undrade om jag kommer, hur de ska lösa det och det? Ändå hade jag mailat iväg en bra planering redan på söndagen som de skulle kunna använda även vid fler tillfällen. Då det var första gången som jag var hemma en såpass lång tid hade jag inte fattat vilket ansvar man har även om man ligger utslagen. Det lärde jag mig, men jag vet inte om det är en rolig lärdom. Är man sjuk så är man, tycker jag.

Men idag var jag alltså tillbaka på jobbet, skön känsla att så många märkt att man inte varit där=jag syns och hörs en del trots allt ;) Kollegor som kramade om mig och verkligen menade att de tyckte det var roligt att jag är tillbaka.

Idag använde vi min lektion för att med hjälp av it-pedagogen lära oss att kolla källan, på internet. Vad innebär det att ta uppgifter från olika sidor? Kan man ta bilder från hemsidor mm. utan att säga till de som äger den? Wikipedia är det en säker källa?
För mina elever blev en del en upprepning av det jag sagt, även en extra vuxen som talade om rätt och fel. Där lärde jag väl mig inte så mycket nytt.

Men nu ikväll ska jag förhoppningsvis lära mig lite nytt, jag ska på kören.
Det är en bland de bästa stunderna på hela veckan. Man blir så glad när man varit där, ja det är självklart att man även är glad när man är där =)


Inga kommentarer: