söndag 16 november 2008

Söndag med allt vad det innebär

Idag vaknade vi upp i Hyssna på ett hårt golv där vi låg på våra självuppblåsbara liggunderlag. Frågan är om de inte var självutsläppande också ;o Vi vaknade därför rätt så tidigt med tanke på att vi lade oss runt kvart i tre. Vi var ju som sagt på sextioårsfest i går. Det var mycket folk och riktigt roligt att träffa alla kusinerna, det saknades tre därav min bror som jag träffar hyffsat ofta ändå. Det var god mat, bra underhållning och sedan dans till levande orkester. Efter det så promenerade vi "hem" tillsammans med en kusin och hans fru, de sov i en husbil intill sin sons hus. Det var en mycket fin husbil som de använder till att åka ut med barnbarnen på olika turer under hela året. Bra tanke att ta med sig om/när vi får barnbarn :) När vi vaknat gick vi till bygdegården för att hämta bilen som vi lämnade där igår. Det var en lite torrare väg att gå på idag, när vi gick hem i natt var det en och annan vattenpöl som fick besök av mina stövlar, månljuset kom och gick. När vi kommit tillbaka med bilen var det dax att träffa en del av gästerna igen för gemensam frukost hos sextioåringen. Trevligt avslut tillsammans med släkten ;)

Jag fick höra för en stund sedan att även äldsta dottern i Växjö skaffat sig en egen blogg, kul att få läsa om hur livet lever där, även om vi pratas vid så gott som dagligen =)

Lärdomen fick jag idag från henne, man vet inte vad det är för människor man har med och göra innan tiden tillsammans med dem varat ett tag. Den riktiga människan lyser igenom förr eller senare. Desto snabbare man upptäcker hur människan är desto snabbare kan man byta bekantskap ;) Släkten som jag umgicks med igår kändes som om de kommer att vara mitt umgänge livet ut :) Blod är tjockare än vatten, det känns!

Inga kommentarer: