fredag 14 november 2008

Ut och svira?

Har sedan några veckor sett fram emot att komma ut med två härliga väninnor idag, men nu sitter jag här med frossa och huvudvärk så jag vet inte alls hur jag ska orka festa till småtimmarna. Åker väl ned till stan och går ut och äter sen får vi se om det blir övernattning eller inte. Ska nämligen gå på en 60-årsfest i morgon, och då vill jag inte vara sängliggande =(
Min favoritkusin har gått och blivit sextio år, ofattbart men trots allt sant ;)

Mitt samtal med chefen slutade bara bra, tror jag, han förstod att jag inte kan ta på mig hur mycket som helst intill slutet på terminen. Och han lät mig själv lägga upp hur jag vill ha det de sista veckorna, skönt att han lyssnade och verka förstå.
När jag gick ut ifrån honom var det som om bandet runt huvudet släppte, för en stund.

Idag hade jag ingen vanlig svensk lektion utan vår fritidsledare var inne och hade repulse-kurs för helklass. Det var nya saker som jag fick lära mig på denna kurs. Bl.a. vad som kan räknas som sociala färdigheter, och vilken färdighet som är den viktigaste. Det är nämligen att kunna lyssna. Därefter kommer konsten att inleda ett samtal. Så jag har lärt mig något nytt idag med, titeln på bloggen har stämt hittills ;)

Inga kommentarer: