torsdag 13 november 2008

Kören :) säger jag bara

Idag har det varit en ganska normal dag, jag gick upp tidigt och städade huset innan jag åkte till jobbet. Det är skönt den dagen jag börjar sent, 9.40 och hinner städa innan jag åker. Då vet jag att jag kommer hem till ett skinande rent hus. Att jag vet det beror på att jag slutar först av alla boende i huset, ingen har hunnit stöka till det tills dess ;P 

När jag kom till jobbet flöt det på som vanligt.  På lunchen satt jag och pratade med ett par kollegor och de vidhöll att jag måste göra något åt min situation i det ämnet där jag har två vikarier att jobba ihop med. Jag sköter allt praktiskt runt omkring + min klass som varit mycket strulig den sista månaden. Jag hade härdat ut om den kollega som jag delar ansvar i ämnet med kommit tillbaka efter sin sjukskrivning nu, men hans sjukskrivning blev förlängd tills efter jullovet. Jubla var något jag inte gjorde när det gick upp för mig :( Då tillkommer all städning som jag ensam får ansvar för :(

Kollegorna jag pratade med har fått mig till att stämma träff med bossen imorgon för att förklara situationen, de menar, att om jag inte gör det nu får jag säkert tillbringa större delen av jullovet i sängen. Så imorgon kommer jag att ha lärt mig vad chefen tycker om sådana samtal. ;)

Det bästa på hela dagen har varit körövningen :0 Jag hade faktiskt lyckats lura dit fem nya till i kväll, och de måste testa tre gånger innan de bestämmer sig. Men de verkade glada och de sjöng bra också =) Ibland är det tur att man åker på fest och kan tjata på lite nya människor så de får en spark i baken och vågar börja med något nytt ;p
Hela jag jublar inombords när jag varit på körövning med världens bästa körledare. Så de av familjen som är hemma har under snart två timmar fått höra Fröjda dig, fröjda dig, frööjda dig och Det är advent, det är advent samt som grädde på moset O helga natt, sjungandes med kanske inte den vackraste stämman på denna jord, men vad gör väl det när jag jublar och är glad.

Inga kommentarer: