fredag 2 januari 2009

Fredag

Då har den fösta vardagen på det nya året nästan tagit slut, det är en timme kvar ungefär.
Idag har det bakats i familjen, mellandottern åker till Idre på söndag och ska ha med sig, fjorton limpor och etthundratjugo bullar, varv en del utan mjölksocker. Vi har dessutom bakat bullar till den egna familjen idag också =)

Tvätt har även varit en del av vardagen idag, mycket som ska med till fjällen och även en del som användes på olika nyårsfester :)

Sedan tog jag en tur på sjön med spark och hund, isen ligger som en spegel ;). Vi har en jakthund, en strävhårig tax, hon tyckte att isen var alldeles för hal så hon valde att åka med sparken ;p

Jag och yngsta dottern har nämligen skridskorna tillsammans, och idag hade hon en kompis här och de åkte skridskor. Därför blev det spark för min del, men jag äkte över hela sjön i det härliga vintervädret, solen sken och det var i stort sätt vindstilla. Underbart!

Det togs även ett och annat bra kort, men då jag inte vet hur jag ska lägga in bilderna, får ni en så länge klara er utan bildbevis ;) Men jag tänker lära mig hur man gör så småningom...med anledning av namnet på bloggen får jag nog lära mig det...

Inga kommentarer: