onsdag 7 januari 2009

Första arbetsdagen 2009

Idag vakande jag när klockan ringde, jag stängde av den och skulle bara sträcka på mig ett tag.
Trodde jag...nästa gång jag tittade på klockan hade jag exakt 40 minuter på mig innan jag skulle vara på plats på jobbet. Upp ur sängen och in i duschen, leta upp kläder i ett mörkt sovrum, maken sov fortfarande, snabbfrukost och sedan ut till bilen och halka iväg på snöiga vägar. Jag kom bara tio minuter försent =)

Väl på plats kändes det roligt att träffa alla goa jobbarkompisar igen ;)
Inledde med kaffe och småprat om helgerna och lovet, kom igång på ett skönt sätt.
Planerade lite inför kommande termin och var sedan i hemkunskapen och röjde, jag och min kollega slängde nog tio sopsäckar med papper+ en container som blev mer än halvfull. Det känns skönt när det är gjort, vi har tänkt göra det i ett år nu =)

Vi fick lunch på skolan idag, det var en underbart god fisksoppa som värmde i kylan i eftermiddags bjöds vi på kaffe med frukt och pepparkaka. Det var en trevlig gemensam stund med en del kollegor man inte träffat på tidigare under dagen.

När jag kom hem röjde jag upp lite och tvättade ett par maskiner, det behövdes nu efter ledigheten ;)
Nu sitter jag och ska fortsätta mitt skrivande av uppsatsen, idag ska jag leta efter litteraturanknytningar, det ska bli spännande och se var jag hittar sådana :)

Vi är nu helt ensamma under en eller två dygn, min man och jag, äldsta och yngsta dottern befinner sig i Växjö. Den ene för att studera och den andra för att semestra och shoppa.
I bästa fall kommer hon hem med en bok som jag önskade att hon skulle köpa =)
Mellandotter hälsade från ett underbart Idre, nu är halva tiden kvar däruppe.

Inga kommentarer: