måndag 19 januari 2009

Måndag= lång dag på jobbet

Idag var det en härlig dag på jobbet, inga struliga elever eller annat som kan göra att dagen känns jobbig. 
 Till och med  redningarna av olika slga gick bra för alla elever idag, det kan man kalla flyt :)
Allt är bara bra, fast man vet inte hur länge...det har börjat härja influenser av olika slag, en magvariant och en gammal hederlig med hög feber m.m.  Jag vill helst slippa båda dem ;(

När jag kom hem var det tyst och lungt i huset, döttrarna är och visar upp sitt gymnasie för högstadieelever ikväll. En av dem kommer hem senare ikväll, skönt för då slipper jag ta in hästarna ;)

Jag ska nu börja med att sätta ihop ett motionsgympaprogram, det ska vara färdigt att tas i bruk nästa måndag. Gott om tid är det inte....men, men jag har haft fullt upp med annat =)

Fick just veta att båda tjejerna kommer hem ikväll =)

Imorgon ska jag till Falkenberg på möte hela förmiddagen, vi ska prata lite om hur vi kan göra mottagandet likadant för våra nya svenskar över hela kommunen. Spännande!

Eftermiddagen går också åt till möten av olika slag, så imorgon blir det inte mycket undervisning, för ovanlighetens skull.
 

Inga kommentarer: