måndag 5 januari 2009

Skridskoåkning och korvgrillning

Idag har jag åkt skridskor över hela sjön, ca 5 km, det gjorde jag tillsammans med äldsta dottern som är hemma till i morgon. Det var helt ljuvligt att åka, ingen vind och massa sol =)
Idag fick hunden vara inne, då hon fått ont i tassarna :(

Innan vi åkte tände jag en brasa så vi kunde äta lunchen ute, den bestod av grillad korv med bröd.
Dottern tyckte att det kändes lite dumt att bara vi två skulle grilla, men, men hon tyckte att det smakade bra när det var färdigt =) Vi ringde även ned pappa/mannen till sjön så han också fick lite i sig när han jobbade med att byta däck på en truck som inte startade.

Det är den första trettondagsaftonen som vi är hemma på över tio år, det har tidigare varit revy eller fest som gällt denna afton, men idag blir det tv-tittande och god mat som gäller. Det blir även en tur till Gislaved inatt för att hämta hem äldsta dottern då hon och kompisar roat sig och lyssnat på Brolle. En favoritlåt hos dottern är Brolles- Jag är född i en liten by

Så nu har jag både lärt mig att lägga in bilder och att länka till en låt =p

Inga kommentarer: