söndag 4 januari 2009

Lång söndag =)

Idag åkte jag hemifrån klockan 6.20. Jag skulle till Gislaved för att hämta upp fyra ungdomar som skulle skjutsas till Göteborg för vidare transport via Fjällexpressen till Idre. Anledningen till att jag körde upp dessa ungdomar är att min dotter och en kompis till henne har ett projektarbete i år tre som innebär att de ska ordna en resa under en vecka till Idre. Det var sammanlagt tolv klasskamrater som åkte iväg. Min man körde en bil med fyra i och kompisens pappa en bil med fyra i. Bussen avgick från Nils Ericssonsplatsen klockan tio, vi var där i god tid, för en gångs skull ;)

Har just fått veta att de är framme och att all bokning verkar ok, puh...

Efter det att vi lämnat av dem åkte jag och maken, i var sin bil ;) till min syster som bor i Bollebygd, och drack kaffe med frallor. Det smakade supergott, hade ju varit uppe i nästan sex timmar.

När kaffet var urdrucket åkte vi fram och hälsade som hastigast på mina föräldrar som flyttat in på ålderdomshemmet där. De hade det fint och blev glada för ett besök. Därefter åkte vi till deras gamla lägenhet för att se vad som behövde göras... det var en hel del kvar att göra. Brodern lovade att fixa till det i veckan, annars åker jag och två döttrar upp på fredag efter jag slutat jobbet.

När vi kom hem vid tretiden hade den yngsta dottern åkt till sina halländska kompisar, för att stanna till tisdag. Nu har vi alltså bara äldsta dottern hemma, för ovanlighets skull :)
De två hade varit ute en tur på isen innan hallandsresan startade, det hade varit helt ljuvligt i solen och snön =)

Jag hann inte gå ut idag innan mörkret kom, skulle åkt på gammaldans men telefonen ringde konstant, kändes det som, så när samtalen var avslutade var klockan för mycket...så jag fick bli hemma. Där missade jag ett roligt gympapass :( men, men det blir en söndag till om en vecka :)

Jag har kommit en liten bit på min uppsats, kors i taket, jag fortsätter på den imorgon. Nu väntar tv:n.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Ha, ha, ha .... visst lär man sig alltid något.
Jag blev väldigt paff när jag läste dagens kommentar på bloggen och klickade mig in på denna sida.
Jättekul, verkligen, tycker jag.

tack själv för besöket.
Kunde inta fatta varför någon tackade för kaffet. *ler*
kram