måndag 24 maj 2010

Födelsedagsvecka och vecka då dottern kommer hem

Nu har veckan startat, den veckan då Moa fyller 18 och Stina kommer hem från Malaysia.
Dessa saker inträffar dessutom på samma dag, nämligen i morgon tisdag. Som ni förstått har vi redan klarat av kalaset med släkten, det var i lördags. Det blev ett så lyckat kalas med fint väder och trevligt umgänge. Så nu är det lite firande i morgon med de som då befinner sig hemma i huset, Bodil, Dan och Stina. Men vi ska äta gott och höra på vad Stina har att berätta. Känner jag henne på rätt sätt så har hon säkert varit med om ett och annat missförstånd =))

Presenter ska födelsedagsbarnet givetvis få, de flesta paketen kommer på morgonen i samband med att hon får frukost på sängen. Sedan får vi inte glömma att hissa vår vackra svenska flagga.
Hoppas att det blir en vacker dag...

Igår höll jag på att ge upp, det kändes så motigt alltihop. Vi hade en mycket rolig musikgudstjänst på kvällen och till den satt jag och skrev alla texterna på datorn i ett bildspel.
Det var de texter som skulle sjungas ihop med församlingen, och dessa skulle då visas på väggen med hjälp av en projektor. Det blev lite mycket där en stund kan jag lugnt säga. Det var också för att det varit så mycket att göra till lördagens fest som jag inte kunde göra det tidigare. Men gjort blev det och bra blev det. Vi var 162 personer i kyrkan som sjöng gamla och nya läsarsånger, stämningsfullt kan jag lova. Jag satt mycket av tiden gömd bakom kören för jag skötte projektorn också. Ibland kan man tycka att det vore skönt om man kunde vara tyst någon gång och inte komma med moderna förslag på vad som ska köpas in...projektorn var min idé. Nä, skämt och sido, det är mycket bra att ha tillgång till en sådan användbar sak.

Efter gudstjänsten hade kören sin vårterminsavslutningsfest med exotisk planka och annat gott. Det blev en härlig kväll med lekar och många glada skratt...det var befriande efter en dag som jag upplevt som mycket jobbig och krånglig...samt lite tyck synd om mig själv stunder...

Jag har haft huvudvärk hela dagen, så jag hade mina lektioner sedan åkte jag hem. Fick skippa kallbadhuset i Varberg...men jag har ju en egen bastu med sjön intill så jag klarar mig utan det. Men det är just detta att göra saker med kollegor som lockar. Men det går väl fler tåg =)
Vi kanske hittar på något i Falkenberg snart och då blir det jag som hänger på ...

Vi håller att göra om lite intill vår grund, så gästerna som var hos oss i lördags såg ett stort hål efter grunden. Jag kan säga att det är igenlagt och det blev så bra. Nu är snart tre sidor av huset gjort...han är duktig vår hantverkare men han har en bra hantlangare i mannen i huset =)
Imorgon ska jag ägna större delen av dagen till att prata betyg. Jag har årskurs nio i morgon och det kommer att bakas kakor i massor och pratas betyg hela tiden. Så det vill till att jag inte är hes då...
När lektionerna tagit slut vid 14-tiden är det dags för schemagruppen att träffas och försöka få lite rätsida på det vi fick veta i förra veckan...men än är inte allt klart i tjänsteväg.

3 kommentarer:

femfemman sa...

Att du bara orkar ... men du är ju ung ännu... och ett energiknippe. Projektorn tycker jag var en kanonidé.... :))
Låter jobbigt att både baka och prata betyg. Vi slipper ju sån´t. Omdömena skrev jag på långhelgen förra veckan. Så nu börjas det att betas av lite av varje.... och helst ska det ske utan att jag behöver öppna mun... för mycket till röst har jag inte kvar.... Men jag hinnerinte vara sjukskriven förrän på torsdag... och helst bara den dan .....

Anonym sa...

O, mamma va du jobbar å stå i, du som säger till mig att jag måste säga nej... Att vad fint det har blivit runt huset :D!!! Ska bli kul att se det i verkligheten på fredag :D !!! Kramar dottern i Växjö

Unknown sa...

Full rulle som vanligt! Mina omdömen är också klara. Tjoho! En projektor är kanonbra även i kyrkan. Vi har haft en i vår kyrka i många år nu och visar alla psalmtexter på väggen och mycket annat. Man kan t o m titta på film med scouterna.

Nu kör vi de sista veckorna av bara farten. vad sägs om att träffas och gjuta lite tisdagen i midsommarveckan?