onsdag 29 december 2010

Lugn onsdag




Idag har jag inte utfört mycket. Jag har haft en underbar lugn dag. Det är gott att bara kunna ta det lugnt ibland. Innan julen hade jag fullt upp varje dag och kväll så nu känns det verkligen som om det passar att bara koppla av. Vi sover fortfarande länge på morgonen och då är det den sena morgonen som får styra övriga delen av dagen.

Fast idag var jag uppe en snabb sväng vid sex-tiden, för att se så M kom upp då hon skulle till jobbet. S kom hem från samma jobb vid halv åttasnåret, de jobbar extra på vårt ålderdomshem. Gott att få lite extra slantar så här års. Fast de är väl inte så jättepigga på att jobba just nu...vinterkräksjukan har nog kommit dit, och då går ingen helt fri. Det innebär att vi i familjen troligen kommer att få vår bekärda del av den...inom kort =/ Glad är inte jag heller, kan jag säga.
S ska jobba, halv dag, i morgon också, får höra hur det är med de boende då.

Vi hann i alla fall ut på en liten promenad idag, jag, hunden och S. Väckte henne vid halvett-tiden så att hon skulle kunna sova i kväll. men det var svårt att somna ändå, hon kommer nog att vara trött i morgon. Jag är fortfarande på jakt efter skidor. Hoppas att de kommer in i affären i morgon eller fredag, hoppas, hoppas. Sedan ser det ut som om det ska bli lite behagligare att vara utomhus, runt nyåret. Gott om det inte är så kalt, idag har tempen inte varit över -11°, det är lite småkyligt att åka på i spåren då...för så snabbt som jag kommer att susa fram i ospårad terräng =))) Nä, jag vet allt hur jobbigt det är att spåra och hur långsamt det går. Men jag längtar efter det nu!!
Tiden går så fort, det är inte ens två veckor kvar tills jag är i London. Det ska bli så kul att få komma dit. Jag tittade lite på olika musikaler, som går i London, med hjälp av datorn. Det var Queen och hairspray som jag fastande för. Får se om det är någon annan i gänget som vill gå på någon av dem. Då klipper vi till och blir lite kulturella, tänker jag. Annars är det ortoligt roligt att bara få komma dit med så många människor jag känner, wow, vi är alla intresserade av IT i olika former. Så BETT kommer att bli besökt vid ett par tillfällen. Ska bli spännande att se vad vi kan ta med oss hem därifrån av tankar och ting. Lär nog återkomma om detta senare, är jag säker på.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt att sova länge och bara ta det lugnt. Hoppas du hittar dina skidor så att du kan komma ut i spåret. Kul med London också. Queen är alltid en höjdare.

anna-lena sa...

Låter som en god dag. Det blir sova på morgonen här också. Klockan åtta och tjugo tycks vara mina kroppsliga vaknatid. Slår aldrig fel så här års.
Nästa gång jag tar skidorna på, så blir det nog i ett spår. Det blir lite mer skidåkning så. Få se på nyårsdagen..... Ida har jag ingen bil hemma ... orkade inte vakna för att köra C-E till G-s... i morrn ska vi föprbereda nyårsfirandet.

Har sett We will rock you... två gånger. Den är bra! Men det finns massor av bra musikaler... senast såg vi Chicago.... beställde biljetter hemifrån till billigt pris... annars brukar vi köpa från försäljningsställena på Leichster Square. Men ibland är biljetterna slut till det man vill se där.
Ni är många som åker till BETT - bra. Ett resultat av min resa förra året är att rektorn fick en gratisbiljett från e-twinningledningen och att skolchefen åker med honom via Diu.Skulle gissa att ni ska bo på samma hotell? ska ni bo i Kensington?

bollebygdsbo sa...

Till London?
Du bara eller allihop?