torsdag 9 december 2010

Snövit

Kort på lekstugan

Jaha, då har man gått och blivit blondin igen...men det märks kanske inte så stor skillnad. Jag tycker att det oftast går spårlöst förbi om jag klippt mig eller blekt slingor. Det är som om man ser likadan ut hela tiden. Eller också beror det på att ingen verkligen ser på en som man lär barnen att göra...jaja ljus i håret ( inte lucia) och kortklippt, nu igen är jag i alla fall.


Lite surt kändes det att idag, när jag slutar mitt på dagen, inte kunna åka hem och ta på sig motionskläder och ge sig ut i det underbart vackra vädret. Utan jag fick åka till frissan direkt efter maten. När jag åkte hemåt, från frissan, var det underbart vackert vinterlandskap med månen i ny som en silverskära över alltihop. Hade tyvärr inte med kameran, men kommer att åka den vägen i morgon och se om jag kan fånga det vackra då också. men det vackar lever kvar i mitt minne, det kan inge ta ifrån mig...

Vår blinkande gran i snöskrud

Idag på elevens val kunde jag ladda upp filen till vår digitala skoltidning. Det är en början om vad som kan bli en riktigt bra idé. Skoltidning på nätet...hm... det ligger nog i tiden iaf för 1-1 skolan som jag jobbar på. De som har elevens val har fått tänka till själva vad det vill skriva om, vi har försökt att fokusera på vad som händer på skolan för tillfället. Det kommer att bli mer intervjuer av känt och okänt folk nästa gång vi laddar upp nya sidor. Men det är ett mycket roligt projekt att få vara med om.

Vy från huset

Nu har jag fått in drygt 20 deckare som jag ska läsa i helgen...men en del är inte så långa, så det går nog bra =) Det ska bli spännande att se vad de skrivit om. Vi har jobbat med det ämnet i ett antal veckor, vi har läst deckare, sett filmer, pratat deckare och till sist skrivit egna deckare.
Kul tema med mycket att prata om =)

Avslutade dagen med att gå på körövning. Nu är det hårdträning fram till julnattsmässan. DEt är så roligt att få vara med om det. Vi har så himla trevligt i kören. Nära till skratt och humoristiska saker. Nästa övning inleder vi med att äta gröt och skinkmackor för att sedan förflytta oss in i kyrkan för genrep. Vi har ingen körövning den 23/12...tack och lov...för då äter vår familj eget julbord med varm nygriljerad skinka...mmmums...

Testade att fota av ett recept hos frissan =) Ska testa detta

3 kommentarer:

anna-lena sa...

Då är du riktig blondin då --? Jag ser ju dej som blondin, absolut. Fast en klok sådan :)) Javisst är det vackert, vackert med nymånen. Hoppas få till en promenad idag ... i blå timmen... med nymåne och kamera.Ha en bra helg!

Unknown sa...

Jag var blondin som liten men har blivit mörkare för varje år. var ute med kameran igår. Idag gick jag utan. Vackert båda dagarna! Lycka till med körsången! Det är ju så roligt att sjunga i kör.

Maria sa...

Juligt och härligt hos dig!
20 deckare! Härlig helgaktivitet.