onsdag 20 januari 2010

Det funkar inte som man vill alla gånger...

Idag har det varit en omväxlande dag. Jag har haft mina lektioner som vanligt och dessutom varit med klassen på vårdcentralen för spruta nr. 2. Det gick bra det också, får se hur många som är sjuka i morgon. Förra gången de fick vaccin var nog fyra hemma dagen efter tror jag.

I morgon har vi i vårt arbetslag en vinterfriluftsdag, det ska bli skoj att vara ute och åka pulka och skridskor med blandade årskurser. Vi är på två olika ställen, jag och två kollegor kommer att vara i Ätran med ca 40 elever. Där har de ett mycket fint längdåkningsspår. De kan även åka skridskor och pulka där. De andra stannar kvar i Ullared och åker i slalombacken där, eller pulka om de inte vill hyra/ eller har egna skidor. I Ätran sponsrar Eon med utrustning alldeles gratis. Så jag som inte har några längdåkningsskidor tänker låna ett par och köra nått varv. Jag ser fram emot denna dagen.

När jag vaknade i morse rann näsan ganska så rejält, så nu är det väl dags för min vinterförkylning. Det var längesedan jag var förkyld nu, så det är väl dags =)
Hade tänkt att komma isäng tidigt men så blev det inte. Har fått hjälpa Stina med saker som hon ska ha i morgon. Hon vickar ju lite på min skola och i morgon ska hon ha So och bl.a. prata om Haiti. Hon fick hjälp att skriva ut material som kommit till min mail. Maken behövde lite datahjälp han också, så nu sitter jag fortfarande upp och skriver trots att klockan är mycket =)

Efter jobbet idag hade jag ett ärende till Gislaved, så det var bara att sätta sig i bilen igen och köra igen. Väl på plats fick jag en kurs i hur man kan förbättra sitt utseende genom att använda mineralprodukter. Jag har haft ett presentkort till denna affär väldigt länge nu. Det var tänkt att jag skulle göra något åt mina naglar, de är ganska korta... Men när jag beställde tid för det för säkert ett halvår sedan, fick jag vara snäll och vänta för hon som gjorde behandlingen hade blivit sjuk. Nu tyckte både jag och de som har affären att det var dags att göra något annat för pengarna. Så jag fick lära mig att förbättra ansiktets färg, mycket sparsamt och naturligt. Det kändes helt rätt för mig att gå hem med dessa produkterna.
Så det har jag lärt mig idag, hur man borstar ut passande nyans av färg i ansiktet så att det ser naturligt ut. Det lär man sig inte varje dag =)

Jag har äntligen hitta inställningen så jag kan ladda upp en film till bloggen...men när det var gjort och jag såg första bilden som jag då klickade på för att visa den, blev det svart. Så det har jag inte lyckats lära mig fullt ut idag.


1 kommentar:

Unknown sa...

Händelserik dag. Fixade mina naglar i måndags. Har man börjat med det vill man fortsätta.

Ha en bra dag ute i snön.